Näin hyödynnät uusinta tekoälytyökalua yrityksessäsi

Eveliina Salonen
18.9.2023

Uuden tekoälyteknologian ansiosta yrityksillä on mahdollisuus ChatGPT teknologiaa hyödyntävälle chatbotille, jolle on opetettu yrityksesi omaa aineistoa, joten se osaa vastata kysymyksiin yrityksen kontekstista. Usein on hämärän peitossa, mihin tätä chatbottia voisi yrityksessä hyödyntää, joten kokosimme yhteen esimerkkejä käyttökohteista.

1. Asiakaspalvelu

Yksi merkittävä käyttöalue yrityksissä on asiakaspalvelu ja tukipalvelut. ChatGPT voi toimia chatbottina, joka vastaa asiakkaiden kysymyksiin ja auttaa heitä löytämään tarvitsemansa tiedot. Tai tilanteen mukaan asiakaspalvelija voi kysyä chatbotilta apua asiakkaan esittämiin kysymyksiin ja saada vastauksen viipymättä.

2. Markkinointi ja mainonta

Chatbot voi myös auttaa markkinoinnissa ja mainonnassa. Se voi laatia verkkosivustojen ja sosiaalisen median sisältöä, kirjoittaa blogipostauksia ja jopa suunnitella mainoskampanjoita. Kun botille on opetettu tietoa yrityksestä, tuotteista ja palveluista, päästään loistavaan lopputulokseen. Tämä nopeuttaa markkinointiprosesseja ja mahdollistaa personoidun viestinnän asiakkaille.

3. Koulutus ja koulutusmateriaalit

Yritykset voivat käyttää Chatbottia luomaan koulutusmateriaaleja ja oppaita. Se voi automatisoida koulutusprosessin ja varmistaa, että työntekijät saavat ajantasaista ja relevanttia tietoa. Tällä tavoin parannat henkilöstön osaamista ja tehokkuutta.

4. Tuotekehitys ja suunnittelu

Chatbot toimii työkaluna tuotekehityksessä ja suunnittelussa. Se voi auttaa luomaan ideoita ja konsepteja uusille tuotteille ja palveluille sekä avustaa suunnitteluprojekteissa. Botin tuottama teksti paranee huomattavasti, kun sille on opetettu tietoa nykyisistä tuotteista. Näin voit nopeuttaa innovaatioprosesseja ja auttaa yritystä pysymään kilpailukykyisenä.

5. Asiakastutkimus ja palautteen analysointi

Chatbot voi auttaa yrityksiä analysoimaan asiakaspalautetta ja arvioita. Se tunnistaa asiakkaiden mielipiteitä ja tarpeita, mikä auttaa yrityksiä parantamaan tuotteita ja palveluja.

Monesti keskusteluissa lähdetään miettimään, mitä tekoäly vastaa sille esitettyihin kysymyksiin. Vastauksia on kuitenkin turha lähteä arvailemaan ja siksi kehitimmekin ChatGPT-pilotin, joka tarjoaa matalan kynnyksen mahdollisuuden kokeilla tekoälytyökalua yrityksen omalla aineistolla. Pääset siis itse kokeilemaan millaisia vastauksia chatbot antaa.

Lue lisää ChatGPT-pilotista täältä.

Mitä teimme

asiakaspalvelu
chatgpt
markkinointi
pilotti
tekoäly

Haluatko keskustella?

Kerron mielelläni lisää tekemistämme ratkaisuista tai pohditaan yhdessä miten voisimme kehittää sinun liiketoimintaasi. Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Ota yhteyttä!
Jani Nurmi
Toimitusjohtaja

Tuotannonohjausjärjestelmästä saatavan datan merkitys liiketoiminnan kehityksessä

5.6.2024

Hubblen asiakas­tyytyväisyys­kyselyn tulokset

4.12.2023

Silma.io nopeutti ja selkeytti Pamarkin tilausten käsittelyä

6.11.2023