Säästöä ajassa, rahassa ja hermoissa

Jani Nurmi
3.7.2020

Mobiilisovellus säästää aikaa, rahaa ja hermoja: ”Nyt asentaja tietää aamulla, minne hänen pitää mennä”


Avoin ja suora keskustelu ovat Puustellin ja Hubblen yhteistyön kulmakiviä.

Keittiöratkaisuja asiakkailleen tarjoavalla Puustellilla oli ongelma isompien projektikohteiden asennustöiden hallinnassa.

Keittiöiden asentajat eivät välttämättä tienneet aamulla, mihin heidän piti mennä. Myös asennustöiden kannalta oleellisia tietoja muun muassa tavarantoimituksista tai reklamaatioista piti etsiä monesta eri paikasta.

Töidenhallintajärjestelmä oli toki olemassa. Mutta se ei antanut asentajille tarpeeksi tietoa. Tämä aiheutti toisaalta tyhjäkäyntiä, toisaalta turhia reklamaatioita.

Ongelmaan alettiin etsiä ratkaisua yhdessä Hubblen kanssa. Lopputuloksena syntyi mobiilisovellus, jossa asentaja näkee kerralla kaikki tarpeelliset tiedot.

Nyt asentaja tietää aamulla, minne hänen pitää mennä ja mitä häneltä odotetaan, Puustellin talous- ja tietohallinnon kehitysjohtaja Harri Kessunmaa sanoo.

Asentajien saamat tärkeät tiedot yhdestä sovelluksesta ovat parantaneet asentajien työkokemusta merkittävästi. Se on vähentänyt virheiden määrää ja säästänyt aikaa.

Aikataulusäästöt ovat olleet merkittäviä. Uusi sovellus on saanut todella hyvän vastaanoton, mikä ei ole aina uudistuksissa itsestäänselvyys. Tähän on ollut imua lähteä mukaan.

Aito ketteryys syntyy yhteisestä kielestä

Uuden työkalun suuri etu on se, että se on integroitu Puustellin olemassa oleviin järjestelmiin. Sitä on myös kehitetty aidosti yhdessä. Tarvittaessa Puustellin tiimi on istunut Hubblen toimistossa, jossa ongelmia on voitu ratkaista ja kehittää ratkaisuja saman tien. Turhia suuren väen palavereita on vältetty.

Toimintatapa on vastuuttanut myös meidän porukkaamme. Myös meidän on kannettava kortemme kekoon projektista, jotta se onnistuu, Harri Kessunmaa sanoo.

Hubblen toimitusjohtaja Jani Nurmi kehuu Puustellin tapaa kehittää järjestelmiään.

Eri työkalut eivät ole vain irrallisia sovelluksia, vaan ne ovat kokonaisuuden eri osia. Kaikki järjestelmät keskustelevat tarvittaessa keskenään. Kokonaisuutta kehitetään erittäin järkevästi, ja se on tärkeää myös meille, jotta hommat ovat mielekkäitä.

Harri Kessunmaa kuvailee yhteistyötä Hubblen kanssa saumattomaksi. Sopivan kokoinen ja ammattitaitoinen tiimi on aidosti ketterä. Turha jäykkyys loistaa poissaolollaan.

Toiminta on käytännönläheistä eikä kaikkea tarvitse tehdä niin kuin jossain kirjassa sanotaan. Hubble on aidosti ketterä, eikä porukkaa istuteta turhaan pitkissä palavereissa.

Kessunmaa kehuu myös Hubblen ja Puustellin työnjakoa. Puustellin oma ICT-tiimi kehittää pohjaa ja luo uusia rajapintoja. Hubble tuo sen päälle muun muassa oma teknologiaosaamistaan.

Puhumme samaa kieltä, joten yhdessä tekeminen on helppoa.

Koko ajan kohti asiakasta

Puustellin ja Hubblen yhteistyö jatkuu vahvana. Nyt yritykset kehittävät entistä asiakaslähtöisempiä sovelluksia.

Rakennamme järjestelmää, jossa asiakas pääsee näkemään enemmän tietoja. Hubble on meille luonteva kumppani, Harri Kessunmaa sanoo.

Jani Nurmi korostaa, että Hubblen bisnesmalli rakentuu vahvan kumppanuuden varaan. Asioista puhutaan rehellisesti ja avoimesti niiden oikeilla nimillä.

Olemme puhuneet Puustellin kanssa avoimesti eri teknologioista ja varmistaneet, että ehdotuksemme sopivat heidän kokonaisuuteensa. Heillä on vahvaa osaamista, joka helpottaa myös meidän työtämme. Haluamme nimenomaan kehittää tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa pelkkien yksittäisten projektien sijasta.

Harri Kessunmaa korostaa, että projektien onnistumisen keskiössä ovat ihmiset. Se on helpompaa, jos ihmiset kokevat puhuvansa samaa kieltä. Puustellin ja Hubblen yhteys on vahva.

Joskus työviikon päätteeksi on mukava jäädä turisemaan terassille muistakin kun työasioista, Kessunmaa päättää.

Mitä teimme

asiakas
yhteistyö

Haluatko keskustella?

Kerron mielelläni lisää tekemistämme ratkaisuista tai pohditaan yhdessä miten voisimme kehittää sinun liiketoimintaasi. Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Ota yhteyttä!
Jani Nurmi
Toimitusjohtaja

Tuotannonohjausjärjestelmästä saatavan datan merkitys liiketoiminnan kehityksessä

5.6.2024

Hubblen asiakas­tyytyväisyys­kyselyn tulokset

4.12.2023

Silma.io nopeutti ja selkeytti Pamarkin tilausten käsittelyä

6.11.2023