Hubble järjesti toista kertaa ”koodausta ja kohellusta”-tapahtuman, 24.4. klo 18-22 Tällä kertaa aiheena oli node.js . Edellisestä kerrasta ja sen palautteesta voit lukea täältä .
Kuten luova johtajammekin sanoo radiohaastattelussa että, Hubble haluaa olla rohkeasti edistämässä kokeilukulttuuria, ja me ymmärrämme että sen tärkeä – ehkä jopa tärkein – osa on nopea palaute. Viime kerran tapahtuman palautteesta opeimme ainakin että
Tapahtuman sisältö ja ajankohta päätettiin kuukautta ennen itse tapahtumaa. Päätöksen jälkeen laitettiin ennakko-tieto sähköpostilistalla oleville henkilöille. Muutaman päivän päästä tämän ennakkotiedon jälkeen alkoikin lähteä tapahtumatiedoitteita henkilökohtaisiin eri kanaviin
Sisältö nivoutui hyvin pitkälti kokemuksiemme jakamiseen node.js tiimoilta.
Tapahtumaan osallistujia ilmoittautui melko hitaasti, mikä alkoi hieman mietityttämään, oliko tiedottaminen onnistunut. Tapahtuma herätti innostunutta kannustusta mm. Tampere Hacking Great meetuppien järjestäjien taholta. Lue lisää vierailusta täältä
Tapahtuma haluttiin nyt myös osallistavan ihmisiä keskusteluun ja siksi tarjoilun puolesta päätimme kokeilla tavanomaisten taukotila-virvokkeiden lisäksi muutamaa olutta.
Satky halusi toimia sponsorina tapahtumaan tarjoamalla cola-juomat ja subway-tarjottimen, hyväksi todetun meatlovers-vaihtoehdon. Vastineeksi tapahtuman alussa kerroin lyhyesti Satakunnan Tietojenkäsittely yhdistyksestä ja mm. hacklabista.
Kaikki ilmoittautuneet pääsivät osallistumaan. Itse tapahtuma lähti käyntiin leppoisasti jutustellen. Seuraavaksi kerrottiin Hubblesta ja juuri käynnistyneestä Business Finland-hankkeesta ”Brand Based Programming”:sta.
Heti alkuun tuntui hyvältä idealta näyttää keskustelu-aiheet samalla kun esittäydyttiin, jotta voitiin varmistaa että ainakin erityisen kiinnostavista aiheista keskusteltaisiin. Tästä nopeasta palautteesta kävi oitis muutama asia osallistuneiden osalta selväksi
Meidän hubblelaisten kokemusten ja tarinoiden kerronta eri aiheissa ja niiden välillä oli poukkoilevaa. Kuitenkin tästä saattoi huokua että hubblelaiset kertovat ihan todellisia kokemuksia, eikä koreografioitua näytelmää, josta eräs osallistuja mainitsi. Me tulkitsemmekin tämän erittäin hyvänä palautteena, porilaiseen tyyliin. Kysymyksiä tulikin ja niihin löytyi vastauksia, joskus useampikin. Keskustelua syntyi.
Ennen tapahtumaa oli tullut selväksi että seuraavalla kerralla some-kanavissa mainostamista halutaan kokeilla tapahtuman tiedottamisen tueksi, koska hämmästyttävän moni tuttava ei ollut huomannut viestejä.
Heti tapahtuman jälkeen ehdittiin kuulla muutama suora palaute:
Sen lisäksi teimme lyhyen muutaman kysymyksen google forms kyselyn ja lähetimme sen osallistujille. Vastauksia tuli 4 kpl. Kysely lähti 6 osallistujalle, eli poislukien hubblelaiset. Tässä yhteenvetoa kyselyn tuloksista
Kerron mielelläni lisää tekemistämme ratkaisuista tai pohditaan yhdessä miten voisimme kehittää sinun liiketoimintaasi. Älä epäröi ottaa yhteyttä!
Ota yhteyttä!